Swego czasu usterkę zgłosił prawy tylny czujnik ABS. niewiele myśląc zakupiłem nowy i wymieniłem. Nie pomogło bo... teraz problem zgłaszają trzy pozostałe czujki 003 - Mechanical Failure - Intermittent a czwarta (ta wymieniona) zawyża prędkość a to mały fragment loga z czego to wynika (prędkości obrotowe kół w km/h przy faktycznej prędkości auta od 20 do 34 km/h):
i teraz mam kilka wątpliwości:
-czy nowy czujnik jest nieprawidłowy (zła część)
-czy nowy czujnik nie jest 'dostrojony' (może ustawić należy np rozmiar koła?, uważam za mało p.podobne)
-czy problemem nie jest zasyfiony (zima) , lub z degenerowany pasek na piaście (w takim wypadku czyszczenie lub wymiana piasty, da się wymienić sam pasek?)
-problem sporadycznie pojawia się na drugim tylnym kole w postaci również zawyżonej prędkości (bardzo rzadko, jako jeden-dwa błędne odczyty) więc zastanawiałem się jeszcze nad problemem w sterowniku abs, ale raczej tam też po prostu jest syf ale mniej...
-i ciekawostka: dlaczego sterownik dostając 3 zbieżne informacje i 1 złą, mówi że tamte 3 są złe a ta jedna dobra (a jest zła).
Mam więc teraz prawdopodobnie dwa dobre czujniki i nadal nierozwiązany problem.
Co jeszcze sprawdzić??
przy okazji pojawił się błąd w centralnej elektryce:
02071 - Local Databus
004 - No Signal/Communication
o co chodzi? (sprawdziłem an ross techu ale nic mi to nie mówi)
i pojawił się równeż błąd w Instruments:
01316 - ABS Control Module
013 - Check DTC Memory
który pewnie jest pochodną sprawy z prędkościami kół
Z tego co się orientuję w Octavii II nie ma zębatek tylko są pierścienie magnetyczne na łożyskach.
mangi, jaki dokładnie błąd zgłasza sterownik ABS?
Czy na starym czujniku wartości prędkości były podobne jak na tym nowym?
Czy nie przywaliłeś tył kołem w jakiś dół albo w krawężnik bokiem?
przed wymianą zgłaszał:
00287 - ABS Wheel Speed Sensor; Rear Right (G44)
008 - Implausible Signal - Intermittent
00287 - ABS Wheel Speed Sensor; Rear Right (G44)
003 - Mechanical Failure - Intermittent
Teraz ten nowy nie zgłasza nic, tylko odczytuje 2x szybciej i wywala pozostałe czujki.
00290 - ABS Wheel Speed Sensor; Rear Left (G46)
003 - Mechanical Failure - Intermittent
00285 - ABS Wheel Speed Sensor; Front Right (G45)
003 - Mechanical Failure - Intermittent
00283 - ABS Wheel Speed Sensor; Front Left (G47)
003 - Mechanical Failure - Intermittent
i właśnie głupotę zrobiłem bo kupiłem czujnik a nie sprawdziłem na starym prędkości kół. (a teraz przy -15 ciężko się zebrać się za wymianę powrotną na stary, bo od razu chciałem zdjąć tarcze i wyczyścić pierścień magnetyczny lub go wymienić o ile się da)
fakt przywaliłem tym kołem w autko kolegi, ale kompletnie nic się nie stało. uderzyło koło w koło - u niego pogiął się drążek u mnie nic. nawet auto po przeglądzie w zeszłym tygodniu. i to było w maju.
Teraz ten nowy nie zgłasza nic, tylko odczytuje 2x szybciej i wywala pozostałe czujki.
00290 - ABS Wheel Speed Sensor; Rear Left (G46)
003 - Mechanical Failure - Intermittent
00285 - ABS Wheel Speed Sensor; Front Right (G45)
003 - Mechanical Failure - Intermittent
00283 - ABS Wheel Speed Sensor; Front Left (G47)
003 - Mechanical Failure - Intermittent
Oryginał czy zamiennik?Czy nie masz luzu na łożyskach?W opisie masz :uszkodzenie mechaniczne.
Uderzył w maju, piasta się lekko skrzywiła a teraz zaczyna rozlatywać się łożysko i wywala błędy od ABS-u - moim zdaniem.
Zamieszczone przez mangi
wyczyścić pierścień magnetyczny lub go wymienić o ile się da)
I tu jest delikatny problem pierścienia nie da się wymienić samego bo jest on zintegrowany z łożyskiem, tak więc do wymiany chyba cała piasta bo samego łożyska też się nie da.
Ale na początek włóż stary czujnik i sprawdź jakie prędkości na nim się pokazują.
I tak jak Krzycho-63, pytał ten nowy to oryginał czy zamiennik?
luzu raczej nie ma bo nie zauważyłem żeby coś świszczało podczas jazdy, ale podniosę go dzisiaj i potelepie jeszcze kołem i jak wytrzymam mróz to podmienię czujnik na stary.
(cholerna zima)
przy okazji - przy trzech czujnikach zgłaszających błąd głupieje ustalenie prędkości - wyłącza się prędkościomierz i błądzi wskaźnik poziomu paliwa.
EDIT: luzów brak (na moje laickie oko) - szarpiąc kołem w pionie i potem w poziomie poruszam całym autem a koło w płaszczyźnie ani drgnie. będę jeszcze podmieniał czujnik na stary oraz spróbuję jakoś przeczyścić pierścień bez zdejmowania piasty (co będzie raczej ciężkie bo dostęp jest do d.). potem już chyba tylko wymiana piasty
EDIT II:mrozy puściły ( a przy okazji mobilizacja wzrosła bo nie da się zrobić adaptacji czujnika skrętu G84 przy błędach ABS i wyłączyło się wspomaganie po wyciągnięciu akumulatora). wyczyściłem odrdzewiaczem pierścień przez dziurkę od czujnika. dostęp jest naprawdę fatalny a żeby go polepszyć trzeba by zdjąć hamulce z osłoną piasty/tarczy (czego nie robiłem). mam tylko nadzieję że nie wypłukałem tym środkiem łożyska. wpiąłem nowy czujnik - i to samo - prędkość x2 czyli do bani. dałem stary czujnik - BINGO :-).
Wnioski: nowy czujnik był uwalony (zamiennik), stary czujnik był OK. a brudny był pierścień ABS.
Teraz hit: ten sam błąd pojawił się na lewym tylnym kole (tu piki prędkości obrotowej co jakiś czs). Ale wiem co robić. Najpierw czyścić!
[ Dodano: Nie 15 Kwi, 12 20:50 ]
Małe podsumowanie po czasie:
czyszczenie pomogło. na miesiąc.
Pomogło definitywnie:
Wymiana piasty (300pln). w kolejce czeka kolejna :/
stara piasta pordzewiała z zewnątrz, pasek ABS wręcz rozsypujący się w rękach.
Komentarz